Vorige week stond de foto van ons team overal in de kranten, Facebook en LinkedIn. Er kwamen zoveel fijne reacties, dank daarvoor! Rogier heeft de foto’s gemaakt, hij was vroeger fotograaf. Thanx love!
Er wordt tevens veel gezegd over de tegenwoordig enorme hoeveelheid advertenties in de plaatselijke krant. In negatieve zin; alsof er allemaal mensen willen profiteren van de dood.
Het vak Uitvaartbegeleiding is op dit moment in de mode. Veel mensen willen iets bijdragen aan de maatschappij en zoeken verdieping. Het uitvaartvak biedt dat, het is een prachtig vak.
Plus dat er bij iedere crisis mensen zijn die denken dat er een goede boterham te verdienen is, omdat er altijd mensen komen te overlijden. Die laatste groep vloeit ook weer af. Die horen niet in het vak en die begrijpen het niet. Daarbij komen ze erachter dat die goede boterham wel meevalt en je er hard voor moet werken.
Maar als je dan gaat starten met een uitvaartonderneming, is het lastig om je bekend te maken. De dood is een delicaat onderwerp, waar je niet grootscheeps mee kan adverteren. De enige mogelijkheid is de 1e pagina links binnenin de krant, die van oudsher gereserveerd is voor rouwadvertenties. De uitvaartondernemingen worden daar bijgeplaatst.
We hebben erover nagedacht om te stoppen met adverteren, maar dan denkt iedereen dat de onderneming is opgeheven. We blijven dus adverteren, maar (met uitzondering van vorige week) met een kleine bescheiden advertentie.